Handelsbetingelser Lysmesteren.dk

Handelsbetingelser Lysmesteren.dk

Er der noget, du er i tvivl om, er du altid meget velkommen til at:

Ringe på 70 22 18 13 eller sende os en mail på lysmesteren@lysmesteren.dk

 

Generelle oplysninger

Virksomhedens juridiske navn: lysmesteren.dk ApS.

CVR nr.: 29170037

Adresse: Niels Bohrs Vej 33 B, Stilling, 8660 Skanderborg

E-mailadresse: lysmesteren@lysmesteren.dk

Telefonnummer: 70 22 18 13

 

1. Registrering af dine persondata

Når du køber din første vare hos lysmesteren.dk, bliver du registreret som bruger på siden. Vi registrerer flg. personlige oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mail.

 

Personoplysninger registreres og videregives med det formål at kunne levere varen til dig samt senere give dig mulighed for selv at følge dine køb hos lysmesteren.dk.

 

Personoplysningerne registreres hos Lysmesteren.dk ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

 

Direktøren og den dataansvarlige for Lysmesteren.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

 

Den dataansvarlige på Lysmesteren.dk er Lysmesteren.dk ApS.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

 

Du har altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen, ligesom du selv har ret til indsigt i samtlige oplysninger, vi har registreret om dig.

 

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

 

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mailadresse. Dog kan udvalgte oplysninger blive delt med Trustpilot (e-mail og navn) og ved forsendelse (navn, adresse, e-mail og telefonnr.) med henblik på, at gøre vores service bedre.

Henvendelser i forbindelse med din brugerregistrering og persondataloven bedes rettet til lysmesteren.dk på tlf. 70 22 18 13 eller ved at sende os en mail på lysmesteren@lysmesteren.dk.

  

2. Bekræftelse af ordre

Når du har afgivet en bestilling hos lysmesteren.dk, vil vores system automatisk sende dig en ordrebekræftelse på mail, hvoraf det fremgår, hvilke produkter du har bestilt. Du vil udover den første kvittering også modtage en leveringsbekræftelse og faktura på mail, når din bestilling er afsendt. Vi anbefaler, at du gemmer eller printer din faktura, der gælder som købs-/garantibevis.

 

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra lysmesteren.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

3. Hvis du vil annullere en ordre

Ordrer, der endnu ikke er afsendt fra lysmesteren.dk, kan annulleres ved at kontakte os på lysmesteren@lysmesteren.dk eller på telefonnummer 70 22 18 13.

 

Er varerne allerede afsendt har du mulighed for at benytte din 30 dages fortrydelsesret. Se nærmere under punkt 8.

 

4. Priser

Alle priser er i danske kroner og inklusive 25 % moms, medmindre andet er angivet. Priserne gælder kun for ordrer til levering i Danmark og brofaste øer og omfatter ikke Grønland og Færøerne. Vi leverer fragtfrit ved køb fra 500 kr.

 

Priserne er dagspriser og opdateres løbende. Når du handler med lysmesteren.dk indgås aftaler på dansk.

 

5. Betaling

Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af følgende betalingskort: Dankort/VISA-Dankort, Mastercard, Maestro, VISA Electron, American Express, JCB og eDankort.

 

Vi tager ikke kortgebyrer.

 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

 

6. Levering

Du kan vælge at afhente dine køb i vores butikker, hvor du vil blive kontaktet af butikken når varen er ankommet, eller du kan få varerne leveret på din adresse i Danmark samt brofaste øer og omfatter ikke Grønland og Færøerne. Mod et ekstra gebyr kan der dog i mange tilfælde leveres til ikke brofaste øer. Kontakt kundeservice på lysmesteren@lysmesteren.dk for at høre mere herom.

 

Levering sker med Post Nord, GLS eller anden fragtleverandør.

 

Leveringstiden fremgår på produktsiden.

 

Levering sker til adressen eller nærmeste pakkeshop

 

Levering ordre under 500,-                  49,-

 

Levering ordre over 499,-                     0,-

 

Ved levering anbefaler vi, at emballagen kontrolleres grundigt, så evt. fragtskader opdages allerede ved levering. Hvis varens emballage er skadet ved modtagelse, anbefaler vi, at du noterer dette på fragtbrevet, når du kvitterer for modtagelsen. Du bør nægte modtagelse af varen, hvis selve varen er tydeligt skadet ved levering. Herefter bedes du omgående kontakte os på lysmesteren@lysmesteren.dk eller på telefon 70 22 18 13.

Opdager du en skjult skade på varen efter åbning (hvor der ikke har været synlige tegn på emballagen), bedes du kontakte os på lysmesteren@lysmesteren.dk eller på tlf. 70 22 18 13 hurtigst muligt og inden for rimelig tid.

 

Vi anbefaler, at der reklameres over skjulte skader, som opdages efter udpakning, senest førstkommende hverdag kl. 12:00, da dette letter bevisbyrden overfor transportøren væsentligt.

For at dokumentere skadens omfang, bedes du være behjælpelig med at tage billeder af både varen og emballagen. Ligeledes bør al emballage gemmes som dokumentation for, at der har været en transportskade eller en skjult skade.

Når vi modtager din reklamation, kontakter vi dig indenfor 24 timer for aftale af det videre forløb. Vi bestræber os på at behandle alle retmæssige reklamationer inden for 14 dage. Se i øvrigt afsnit 9 om reklamationer her. Ved skader/mangler må produktet ALDRIG tages i brug, før vi har truffet en afgørelse om, hvordan reklamationen løses.

 

Afhentning af varer ved lokal Lysmesteren butik

Du kan afhente dine vare hos en af vores lokale butikker. Du kontaktes af butikken når varen er ankommet.

Ved afhentningen er det VIGTIGT, at du besigtiger varens stand, idet du ved overtagelse af produktet også overtager ansvaret for den videre transport samt eventuelle transportskader, der måtte konstateres ved hjemkomsten.

 

Genlevering

Er du ikke er hjemme, på leveringstidspunktet tages varen/varerne med retur til en pakkeshop i dit område og du vil få besked, hvor og hvornår afhentningen kan ske. Leveres varen med fragtmand og er du ikke er hjemme på leveringstidspunktet bliver du kontaktet for aftale af ny udkørsel. Hvis vi skal genleverer varen/varerne ud til din adresse, skal du selv afholde fragtomkostningerne på 78 kr. for pakker og 199 kr. for genlevering med fragtmand.

 

7. Reklamation

Vi følger naturligvis de gældende regler i henhold til købeloven. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Som forbruger har du to års reklamationsret fra den dag, du modtager din vare. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller et afslag i pris, alt afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Ønsker du at reklamere over en vare, bedes du kontakte os på lysmesteren@lysmesteren.dk og medsende en detaljeret fejlbeskrivelse. Angiv venligst faktura- og/eller bestillingsnummer for købet af den vare, som reklamationen drejer sig om. Når vi har modtaget din reklamation, kontakter vi dig inden for 24 timer for at aftale det videre forløb. Vi bestræber os på at behandle alle retmæssige reklamationer inden for 14 dage.

Ved skader/mangler må produktet ALDRIG tages i brug, før vi har truffet en afgørelse om, hvordan reklamationen løses.

Ved returnering af en vare som følge af en reklamation betaler vi dine rimelige fragtomkostninger, hvis skaden/manglen er dækket af reklamationsretten.

 

Vær opmærksom på følgende:

 Før du kontakter os, kan det være en god idé at tjekke, at apparatet er korrekt tilsluttet. Du har to års reklamationsret for bl.a. fabrikations-og materialefejl. Skulle du opdage en fejl på din vare, er det vigtigt, at du reklamerer hurtigst muligt, da det ellers kan være svært at afgøre, om problemet skyldes en oprindelig fejl, der er dækket af købelovens reklamationsret, eller om fejlen skyldes slid eller forkert anvendelse. Vi har ret til at reparere varen, hvis det er uforholdsmæssigt dyrere for os at ombytte den, og vi i øvrigt kan udføre reparationen inden for rimelig tid.

Hvis det viser sig, at du selv er skyld i fejlen, eller der ingen fejl er på varen, vil vi opkræve et rimeligt gebyr for at undersøge varen. Det er dog en forudsætning, at du personligt har fået oplysning om gebyret og dets størrelse ved undersøgelsen.  

Der gælder andre salgsbetingelser, når der er givet garanti. Er der en garanti, afhænger dine rettigheder af, hvad der står i garantien. Her skal garantigiver bevise, at en fejl ikke er omfattet af garantien, derfor kan vi normalt ikke kræve undersøgelsesgebyr, når der er givet garanti. Selvom der er en garanti, har du stadig dine rettigheder efter købeloven.

 

Hvornår bortfalder reklamationsretten?

Reklamationsretten bortfalder, hvis det beviseligt kan påvises, at du selv er skyld i manglen/fejlen. Det kan fx være, hvis du har brugt varen forkert, eller det kan bevises, at der er blevet foretaget uautoriseret reparation. Dernæst bortfalder reklamationsretten også, hvis serienummeret er fjernet, eller hvis varen har været tilsluttet forkert eller med ukorrekt spænding/strømart.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

Adressen varierer fra vare til vare, men oplyses ved kontakt til kundeservice.

Vi fremsender postlabel til indsendelse eller rekvirerer fragtmand til afhentning.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Har du spørgsmål til reklamationsretten eller andet vedrørende handel med lysmesteren.dk kan du kontakte os på 70 22 18 13 eller lysmesteren@lysmesteren.dk

 

8. Fortrydelsesret

Ordrer, der endnu ikke er afsendt fra lysmesteren.dk, kan annulleres ved at kontakte os på lysmesteren@lysmesteren.dk eller på telefonnummer 70 22 18 13. Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler på lysmesteren.dk som forbruger.

 

Du skal derfor inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Meddelelsen skal gives enten på mail eller telefonisk. Du skal gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Angiv venligst samtidig, om du selv ønsker at returnere varen, eller om du ønsker at købe en postseddel. Du bedes udfylde vores standard fortrydelsesformular, som du finder her.    og sende med retur.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Derfor er det vigtigt at du samtidig giver kundeservice besked, så vi kan følge op på dette og sikre, at du får refunderet dine penge til det kort, de blev brugt ved bestillingen.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Vær opmærksom på at visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post, da vi har nogle meget store lamper som sendes på paller, men det er kun et fåtal, her kontaktes kundeservice på mail lysmesteren@lysmesteren.dk for pris og aftale. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: kr. 399,-

Du har også mulighed for at indlevere varen i din lokale Lysmesteren butik. Husk i alle tilfælde at vedlægge en kopi af din faktura sammen med varen og den udfyldte fortrydelsesformular.

I henhold til forbrugeraftaleloven skal køber selv bekoste eventuelle fragtomkostninger i forbindelse med returnering. Hvis vi skal sørge for afhentning af varen, vil fragtomkostningerne ved returnering beløbe sig fra DKK 78 kr. på almindelig pakker og pallelevering DKK 199 kr. Ved pallelevering skal varen stå klar i gadeplan på aftalt dag.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

1. levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

2. levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Er varen prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

 

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis beløbet retur på det kort, der blev brugt ved bestillingen.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes dette købsbeløbet.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til den aftalte adresse, der kan variere afhængigt af produkttype. Vi oplyser indsendelsesadressen i en e-mail.

Returnerer du selv en vare, skal den altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen og meget gerne den udfyldte fortrydelsesformular. Dette gøres for at sikre en hurtigere ekspedition.

9. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du henvende dig til kundeservice på lysmesteren@lysmestren.dk Hvis det ikke lykkedes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Lysmesteren.dk ApS

Niels Bohrs Vej 33B

8660 Skanderborg

e-mail: lysmesteren@lysmesteren.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 22.02.2023