FAQ - Spørgsmål og svar

Vi har her samlet de mest hyppige spørgsmål, så der skulle være rigtig god chance for, at du kan få svar på netop dit spørgsmål.

Vælg en af kategorierne herunder:

Handel på lysmesteren.dk


Handel på lysmesteren.dk

Er det sikkert at handle i jeres Netbutik?

Ja, det er helt sikkert! Lysmesteren er Danmarks største kæde af belysningsbutikker og det giver dig en sikkerhed både før, under og efter din handel. Alle online ordrer behandles af den lokale butik, du vælger, når du handler i vores Netbutik. Der er således en fysisk butik og ekspert ind over hvert enkelt ordre. Det giver tryg- og sikkerhed for dig.

Guide til køb på lysmesteren.dk

Når du har fundet det ønskede produkt vælger du "læg i kurv". På den følgende side vælger du "til betaling" for at komme videre. Her indtaster du så kontaktoplysninger, vælger leveringsform og hvilken butik du vil handle med. Inden du kan komme videre skal du vælge et betalingskort, og du skal acceptere vores handelsbetingelser, som du kan læse dem ved at klikke på teksten. På den næste side skal du bekræfte ordren, eller vælge "forrige" hvis du ønsker at rette noget af det tidligere indtastede. Når du har valgt "bekræft ordre" kommer til betalingssiden, hvor du skal indtaste dine kreditkortoplysninger for at afslutte købet. Til sidst vil du få en ordrebekræftelse, både på siden, og sendt til din email.

Hvis jeg handler i jeres Netbutik, hvor lang tid går der så før jeg modtager min vare?

Som hovedregel leverer vi varen inden for fire dage, men vi kan ofte gøre det hurtigere. Skal du bruge varen hurtigere eller vil du være helt sikker på at have den på en bestemt dato, så anbefaler vi at du kontakter den butik, du ønsker at handle igennem.

Du kan kontakte dem via linket i toppen af siden (Find butik)

Giver I virkeligt fri fragt ved køb over 500,-?

Ja, det gør vi. På Lysmesteren.dk leverer vi dine varer gratis, hvis du handler for over kr. 500,- (i Danmark, ikke Grønland og Færøerne). Køber du for mindre, koster det kr. 49,- i fragt.

Hvis du vil have lidt rådgivning med på vejen og spare de 49 kroner i fragt, så kan du også afhente din belysning hos den Lysmesteren butik du vælger, når du afgiver din ordre.

Valget et dit og uanset hvad du vælger, så vil det være den Lysmesteren butik du vælger i ordreforløbet, der håndterer din ordre.

Hvad hvis jeg fortryder mit køb?

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, tlf. eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Læs mere i vores handelsvilkår.

Ønsker du at annullere en ordre, som du ikke har modtaget endnu, så skal det ligeledes ske igennem den butik du valgte, da du handlede i vores Netbutik. Læs mere om vores handelsvilkår.

Jeg har et produktspørgsmål i forbindelse med at jeg ønsker at handle hos jer?

Hjælpen er kun et opkald væk. Lysmesterens butikker står klar til at hjælpe dig med deres ekspertise indenfor lamper og belysning, så tøv ikke med at kontakte en af vores butikker, hvis du har produktspørgsmål. Vores gode service gælder både i de fysiske butikker og på internettet!

Hvorfor ved I så meget om lamper og belysning

Personalet i vores butikker er faguddannet. De er kernen i vores forretning og de har gjort at vi i dag er Danmarks største og mest seriøse kæde af belysningsbutikker. Vi ser det som vores fornemmeste opgave, at give dig en professionel rådgivning inden for vores kernekompence: Lys, belysning og lamper. Så tøv ikke med at kontakte din nærmeste butik, hvis du har brug for råd.

Vores butikker

Hvordan finder jeg min nærmeste Lysmesteren butik?

Se en oversigt over vores butikker her.

Hvornår har jeres butikker åbent?

Vores butikker har forskellige åbningstider, men hvis du klikker her - og klikker dig ind på den butik du ønske at se på, så kan du så den pågældende butiks åbningstid.

Jeg har et servicespørgsmål?

Vores butikker har ekspertisen til at hjælpe dig, derfor skal du blot kontakte den butik, du eventuelt ønsker at handle hos.

Hvilket sortiment sælger min lokale butik?

Vores butikker har et stort basissortiment, men der er forskelle i hvilke mærker, de forhandler, men klikker du her - og videre ind på den butik du ønsker at se på, så kan du se den pågældende butiks udvalg af brands.

Hvordan kan jeg komme i kontakt med jeres butikker?

Hvis du klikker her - og klikker dig ind på den butik du ønske at se på, så kan du så den pågældende butiks kontaktdata.

Kan jeg bytte min lampe i alle jeres butikker?

Fortryder du købet af en lampe kan du indtil 30 dage efter få pengene retur i den Lysmesteren butik, hvor lampen er købt.

Produkter og reklamationer

Jeg har et produktspørgsmål?

Vores butikker har ekspertisen til at hjælpe dig, derfor skal du kontakte den butik du eventuelt ønsker at handle hos.

Jeg har en reklamation – hvem skal jeg henvende mig til?

Hvis uheldet er ude og din lampe er gået i stykker, så fortvivl ikke. Uanset om du har handlet i en af vores butikker eller online i vores Netbutik, så skal du kontakte den nærmeste Lysmesteren butik. Da vi har 30 butikker over hele landet, finder du garanteret også en butik nær dig. Se en oversigt over alle vores butikker. Læs mere om behandling af reklamationer i vores handelsvilkår.

Produktpriser

Alle priser er dagspriser og opdateres løbende.

Rabatkoder

Det er kun muligt at bruge én aktiv rabatkode ad gangen. Flere rabatkoder kan ikke kombineres.

Handelsbetingelser

Jeg har et spørgsmål til jeres handelsbetingelser?

Du kan finde vores betalingsbetingelser her. Giver de ikke svar på dine spørgsmål, så er du meget velkommen til at sende en mail til os på lysmesteren@lysmesteren.dk, så svarer vi hurtigst muligt.

Fejl på hjemmesiden

Jeg forsøger at handle på jeres hjemmeside, men oplever en fejl?

Send i så fald en mail til os på lysmesteren@lysmesteren.dk, hvor du beskriver så meget som muligt: Hvilket produkt du forsøger at købe, hvilken dato og klokkeslæt, hvor går det galt henne og hvilket betalingskort forsøger du at anvende og så videre. Så forsøger vi at afhjælpe dig samme dag, eller den førstkommende hverdag.

Nyhedsbrev

Vi har her samlet de mest stillede spørgsmål, som forhåbentligt kan hjælpe dig - finder du ikke hjælp, så kan du sende os en mail på lysmesteren@lysmesteren.dk.

Hvordan tilmelder jeg mig jeres nyhedsbrev?

Du kan tilmelde dig Lysmesterens nyhedsbrev.

Hvordan afmelder jeg mig jeres nyhedsbrev?

Du kan afmelde dig Lysmesterens nyhedsbrev i bunden af det nyhedsbrev du har modtaget eller ved at sende en mail til lysmesteren@lysmesteren.dk.

Jeg har fået ny mailadresse og vil gerne have den rettet?

Send os en mail hvori du skriver at du har fået ny mailadresse, samt hvad din gamle og nye mail adresse er. Du kan sende en mail til os på lysmesteren@lysmesteren.dk så retter vi den til.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?

Skulle du, mod forventning, ikke have fået svar på dit spørgsmål, så send os en mail på lysmesteren@lysmesteren.dk , så svarer vi hurtigst muligt.

Bemærk: Hvis du har et spørgsmål angående køb i en Lysmesteren-butik, skal du henvende dig til den butik, hvor du har købt varen. Hovedkontoret kan ikke besvare disse henvendelser.